Domaća i moderna jela na švedskom stolu u jednom od posećenijih hotela na najposećenijoj planini. Raskoš ukusa,
oblika i boja, gurmanluci naših predaka pored delikatesa novog milenijuma. Tradicija i savremeno u gastronomskom
zagrljaju koji mami.
A šef kuhinje, školovan kuvar s međunarodnim iskustvom, u svojoj 32. godini stekao priznanje ”Ambasador dobre usluge”,
svojevrsni ”Oskar” među hotelijerima. Pouzdan dokaz da su on i ekipa kulinara koju predvodi odlično ispekli zanat.
Taj uspešan čovek mlađe generacije zove se Slobodan Antonić, rodom je iz Loznice i obavlja dužnost šefa kuhinje
zlatiborskog hotela ”Zlatibor Mona”. Sredinom decembra dobio je Povelju ”Ambasador dobre usluge” (dodeljuje se pod
pokroviteljstvom Ministarstva turizma) za 2021. godinu, kao jedan od tri najbolja šefa kuhinje u Srbiji.
– Velika je čast i zadovoljstvo biti među trojicom najboljih.Ova godina, teška za ugostiteljstvo, ipak je donela i neka nova
iskustva. Pre svega spremnost da se i u najtežim uslovima posvećeno radi na unapređenju kvaliteta usluge, kao i u pripremi hrane koja je najosetljiviji deo ugostiteljstva – kazuje Slobodan.
Za posao kuvara opredelio se još u srednjoj Ekonomskoj školi u svom zavičaju Loznici. Uporedo sa školovanjem, sa svega 15
godina počinje 2004. da peče zanat u kuhinji lozničkog hotela ”Drina”, a zatim i drugih ugostiteljskih objekata u rodnom
gradu. Školska praksa, kaže, itekako koristi. Rešava da proširi kulinarska znanja, pa odlazi u Beograd gde upisuje
Visoku školu za hotelijerstvo. U to vreme priprema hranu u poznatim prestoničkim restoranima, kao što su ”Lorenco &
Kakalamba”, restoran ”Kana” , ”Sonata open koncept”, ”Džeri ketering”…
Želja da još napreduje vodi ga i van naših granica. Međunarodno iskustvo stiče u Nemačkoj, prvo u restoranu ”Feferman” u Koblencu, pa u ”La perli” u Štutgartu. Po povratku 2019. dolazi na Zlatibor gde postaje šef kuhinje hotela ”Zlatibor Mona”.
– Već treću godinu sam u ”Moni” koja je oduvek bila poznata po dobrom zalogaju. Ovde smo se potrudili da osavremenimo postojeći jelnovnik i prilagodimo ga novoj generaciji gostiju.
Uz namirnice koje nabavljamo od proizvođača iz okruženja. Brz ritam života u ovo doba odvaja članove porodice od zajedničkog obedovanja, pa je planinski odmor prilika da se porodica okupi za stolom i uživa u domaćoj kuhinji. Spremni smo da udovoljimo i gostima koji se hrane veganski, vegetarijanski i onima koji koriste bezglutensku hranu.
Prilagođavamo se i potrebama gostiju koji iz verskih razloga koriste samo određene namirnice – objašnjava šef kuhinje, a
tu dužnost ovako opisuje:– Biti šef kuhinje u većem hotelu, pored kulinarskih, zahteva i dodatne sposobnosti. Potrebna je dobra organizacija celog procesa, od nabavke namirnica preko organizacije osoblja do pripreme i serviranja hrane. Zlatibor je postao veliko i posećeno turističko mesto, a razvojem turizma porasli su standardi ne samo u smeštaju i uslugama, već i u pripremi
hrane. Gosti su zahtevniji, ali i edukovaniji da prepoznaju kvalitet.Gastronomija, po njegovim rečima, nudi širok prostor za
učenje, napredovanje, eksperimentisanje. Danas su našim kulinarima dostupne namirnice koje dolaze sa raznih strana sveta, pa se tako otvara prostor za mnoštvo kombinacija raznih ukusa.
Pitamo ga, s obzirom da je u više mesta kuvao, koji ukusi gde preovladavaju: – Svaka sredina ima svoje specifičnosti. U
mojoj rodnoj Loznici, recimo, dominira ukus grilovanog mesa. Beograd je sredina gde se susreće mnoštvo ukusa i zahteva, a u restoranima u Nemačkoj najviše se traže stekovi. Ovde na Zlatiboru domaća kuhinja je najprihvatljivija.
Slobodan ističe da se ugostiteljstvo, posmatrano između stare škole kuvanja i novog danas aktuelnog pravca,prilično promenilo: – Stara škola je, po meni, mnogo kvalitetnija, ali i kompleksnija za rad, okrenuta školskom načinu pripreme hrane koji podrazumeva duži proces spremanja. Novo vreme donelo je i nove trendove spremanja jela, nove tehnike kuvanja u savremenim aparatima, kao i upotrebu delimično obrađenih, konzervisanih i instant namirnica – kaže mladi šef kuhinje ovenčan priznanjem ”Ambasador dobre usluge”
Izvor: Turistička organizacija Srbije