Rad u turizmu punom adrenalina, među prijatnim ljudima i lepim predelima

Ivan_Radović_Trendy_travel.jpg1

Imao je Ivan Radović 21 godinu kada je počeo da se bavi turizmom na Zlatiboru, tada izdajući luksuzne apartmane ”Radosti”. Vremenom, kada mu se povećao obim posla i porast upita, odlučio se na logičan korak: otvorio je 2015. turističku agenciju. Tako je nastao ”Trendy travel”, agencija koja danas uspešno posluje u svim oblastima turizma i u stanju je da organizaciono odgovori na bilo kakav poslovni izazov. A Ivan, kome su sada 32 godine, poslovanje ”Trendy travel”-a ovako opisuje: – Radimo sa porodicama, mladima, inostranim turistima, ali i velikim kolektivima,učestvujemo u sportskom, rekreativnom, poslovnom, avanturističkom i izletničkom turizmu. Na nama je velika odgovornost jer organizacijom izleta i događaja utičemo na kreiranje javnog mnjenja o našoj planini. Imamo šestoro stalno zaposlenih, s tim što u jeku turističke sezone angažujemo veliki broj sezonskih saradnika i sarađujemo sa drugim turističkim subjektima: restoranima,prevoznicima, turističkim vodičima, sa
izletištima, muzejima…Krajnji interes svih nas jeste kvalitetan zlatiborski turistički proizvod koji može da konkuriše i poznatijim destinacijama. Zato neprestano radimo na podizanju nivoa kvaliteta naših usluga i nastojimo da opravdam poverenje naših klijenata koji nam se stalno vraćaju. Radović napominje da je turizam vrlo osetljiva grana privrede i prva nastrada kada dođe do globalnih potresa kakav je, recimo, pandemija korona virusa. – Problemi sa kojima se srećemo prouzrokovani su nemogućnošću planiranja na duže staze, što je u turizmu ključno. U vreme pandemije poslovni rizik je stalno prisutan, otežano je slobodno kretanje ljudi, a u vreme globalne krize najlakše se odreći turističkih usluga. Sa druge strane, mi imamo tu sreću da poslujemo u najposećenijem turističkom centru u našoj zemlji, što je u značajnoj meri amortizovalo krizu u protekloj i ovoj godini – kaže Ivan i dodaje da prednosti rada u turizmu ipak preovladavaju nad svim problemima:
– Reč je o izuzetno dinamičnom i aktivnom poslu, punom adrenalina i pozitivne energije, o delatnosti koja se neprekidno razvija, jer se potrebe naših klijenata (ali i sami klijenti) neprestano menjaju i mi moramo da ih pratimo i prilagođavamo se. U turizmu nikada nije dosadno, uvek ste u pokretu, okruženi prijatnim ljudima i lepim predelima. A ono što je u poslovnom smislu
najizazovnije jeste činjenica da se u turizmu konstantno napreduje. Pre pandemije, turizam je bio najbrže rastuća privredna grana na svetu, a nadamo se da će biti ponovo.
Na pitanje kako izgleda biti mladi preduzetnik na Zlatiboru odgovara da ako negde postoji perspektiva za mlade onda je to Zlatibor, koji se razvija brže nego što možemo da pratimo. – Ova planina će vremenom donositi sve više sadržaja i imaće sve više posetilaca. O njihovim potrebama treba da razmišljamo pre nego što nam dođu u goste.
Ove godine smo, uprkos pandemiji, imali značajan broj stranih gostiju, što je trend koji se nastavlja od ranijih godina. Stranaca će, pored domaćih gostiju koji su naša tradicionalna klijentela, na Zlatiboru biti sve više, pa će i potrebe za angažovanjem većeg broja ljudi u turističkim uslugama biti veće. S tim što kadrova nedostaje u uslužnim delatnostima i to je problem sa kojim smo suočeni svi u turizmu. U jeku letnje turističke sezone nama uvek nedostaje turističkih vodiča.
Mladi, ali i oni stariji, u tome mogu da pronađu dodatno zanimanje i pristojan izvor prihoda. Mi u ”Trendy travel”-u otvoreni smo za saradnju i tu smo da pomognemo mladima u usavršavanju – ističe Radović i zaključuje:
– Čovek se uči dok je živ, toga se i ja držim. Kako turizam pruža mnogo mogućnosti za napredovanje vi to morate da pratite, da motivišete saradnike da stiču nove veštine, da se zajedno usavršavate, pronalazite kreativne ideje i plasirate ih. Na taj način se stvara i pozitivno radno okruženje, šanse za zajednički uspeh su veće. A iza svakog uspešnog posla stoji mnogo rada. Koliko god problema da ima i koliko god mora mukotrpno da se radi, satisfakcija koju donose zadovoljni klijenti, zaposleni i partneri, uz, naravno, poslovni uspeh, izuzetno je velika.

Izvor: Elektronske novine Turističke organizacije Zlatibor

Slični članci

Ostavi komentar

%d bloggers like this: